آموزش کوچینگ فردی

آشنایی با آموزش های کوچینگ توسعه فردی

یک مربی حرفه ای با آموزش کوچینگ فردی در همه جنبه های زندگی و کارتان به شما کمک می‌کند. مربیان توسعه فردی در کمک به افراد برای دستیابی به اهداف خاص شان و غلبه بر موانع رشد فردی شان تخصص دارند . اهداف هر شخص ممکن است با توجه زمینه ای که می خواهد در آن پیشرفت کند، از جمله روابط، کار، امور مالی یا سلامت و تندرستی متفاوت باشند. اما به طور کلی، آموزش کوچینگ فردی به دنبال ارائه راهکاری هایی برای بهبود زندگی افراد در یک یا چند جنبه مهم است.

 

آموزش کوچینگ فردی چه مهارت هایی را شامل می شود؟

آموزش کوچینگ توسعه فردی طیف گسترده ای از مهارت ها را پوشش می دهد، از شناسایی راه هایی برای شاد بودن، عشق ورزیدن، کسب درامد و لذت بردن از زندگی گرفته تا بهبود روابط و درک شخص از پتانسیل ها و فرصت هایی که در زندگی برای رسیدن به موفقیت دارد. وظیفه مربی توسعه فردی این است که به مشتری کمک کند تا از پتانسیل های خود آگاه شود.

برخی از مهمترین جنبه های آموزش کوچینگ فردی عبارتند از:

 

تشخیص موقعیت فعلی

یک کوچ توسعه فردی با کمک به شما در ارزیابی اینکه کجا هستید و زندگی شما در حال حاضر چگونه است، شروع می کند. مربیان از تکنیک های مختلفی برای ارزیابی وضعیت فعلی شما استفاده می کنند. آنها از پرسیدن سوالات هدفمند، گوش دادن فعال، آموزش کوچینگ فردی و راه‌های دیگر به شما کمک می‌کند بفهمید اکنون کجا هستید.

تعیین اهداف

در مرحله بعد به شما کمک می کنند تا بفهمید کجا می خواهید باشید و چگونه می توانید خود را به آنجا برسانید. شما دقیقاً تصمیم می گیرید که چه اهدافی به بهترین وجه به شما اجازه می دهد تا خود را به جایی که می خواهید، برسانید و سپس می توانید با مربی خود یک استراتژی تعیین هدف ایجاد کنید. شما اهداف خود را تعیین می کنید و بهترین اقدامات را برای رسیدن به آن اهداف مشخص می کنید.

اموزش مهارت ها

در هر زمینه ای که نیاز به کمک داشته باشید، با آموزش کوچینگ فردی می توانید مهارت های خود را تقویت کنید. برخی از مهمترین زمینه هایی که در آن آموزش می بینید عبارتند از:

ارتباطات شخصی.

عشق به خود.

کشف خود واقعی خود.

ذهنیت مثبت.

تعیین هدف.

افزایش درآمد.

افزایش شادی و اشتیاق.

افزایش اعتماد به نفس.

کاهش استرس و اضطراب.

خودانگیزشی.

 

مزایای اصلی آموزش کوچینگ توسعه فردی

کوچینگ تقریباً در هر شرایطی می تواند برای هر کسی مفید باشد. مزایایی که فرد از جلسات مشاوره کوچینگ خود به دست می آورد، بستگی زیادی به این دارد که آموزش های جلسات روی چه هدفی متمرکز است.

آموزش کوچینگ فردی می تواند به فرد کمک کند تا با انجام اقدامات مستمر برای دستیابی به اهداف خود در دنیای واقعی و به اشتراک گذاشتن بازخورد با دیگران در طول مسیر، به طور مؤثری در مسیر موفقیت حرکت کنند.

آموزش کوچینگ فردی با کمک به مشتریان در تفسیر مجدد، یا قالب بندی مجدد مشکلات خود به آنها یاد می دهد در جهت حل مشکلات خود حرکت کنند.

کوچ با کمک به فرد برای مشارکت صمیمانه تر و واقع بینانه تر در حل مشکلاتش او را یاری می کند تا راه حل های مناسب را تشخیص داده و برای خودش تصمیمات درستی بگیرد.

 

روش‌های متداول و ابزارهای کوچینگ توسعه فردی

مربیان در جلسات کوچینگ توسعه فردی از انواع روش ها، ابزارها، فرم ها و تمرینات استفاده می کنند. استفاده از این روش ها و ابزارها بستگی زیادی به ارزش ها و تمرکز مربی و نیازها و ماهیت منحصر به فرد اهداف هر فرد دارد. برخی از این مثال ها عبارتند از:

مجموعه ای واضح از استانداردها و اصول اخلاقی که جلسات کوچینگ برپایه آنها استوار است.

قراردادهایی برای ایجاد تعهد در فرد

فرم ها و چک لیست های مختلف برای جمع آوری سریع اطلاعات

آموزش ها و تمرین هایی که به فرد کمک می کند تا ارزش ها و چشم اندازیش را مشخص کنند.

گوش دادن عمیق برای درک واقعی ماهیت و نیازهای فرد.

بررسی سوالات و پاسخ ها که به مشتری برای درک مفروضات و دیدگاه های خود در مورد خودش و دنیایش کمک می کند.

چالش های زیرکانه برای تشویق فرد به پیشرفت.

بررسی بازخوردها و جمع بندی برای نتیجه گیری و یادگیری بهتر فرد

هدف گذاری متقابل با فرد تا از جهت گیری روشن، حل مشکلات، موفقیت و پیشرفت فرد اطمینان حاصل شود.

 

مهارت های مورد نیاز برای آموزش کوچینگ فردی

مربیان توسعه فردی باید ویژگی‌ها و مهارت‌های خاصی را داشته باشند و شخصیت آنها مناسب این کار باشد. تکمیل یک برنامه آموزشی می تواند به شما کمک کند تا دانش اولیه ای از این مهارت ها را به دست آورید، اما اگر به فکر مربی شدن هستید، باید برخی از این ویژگی ها را داشته باشید. مربیان باید از کار با افراد و کمک به آنها برای حل مشکلات لذت ببرند. آنها باید مهارت های ارتباطی عالی داشته باشند، شنوندگان خوبی باشند، دیدگاهی مثبت و خوش بینانه داشته باشند، بخواهند تغییرات مثبتی در زندگی مشتریان خود ایجاد کنند و به رشد و توسعه شخصی خود علاقه داشته باشند.

آموزش کوچینگ فردی باید شامل مجموعه خاصی از مهارت های اصلی، از جمله اخلاق، برقراری ارتباط موثر، تسهیل در یادگیری و نشان دادن نتایج مربوط به تعیین هدف و روند دستیابی به آنها باشد. بسته به سطح تخصص مورد نظر فرد و اهداف او، آموزش کوچینگ فردی می تواند چند ماه یا چند سال طول بکشد.

برقراری یک رابطه عالی با مربی، واقعا مهم است. اگر با مربی توسعه فردی خود احساس راحتی نکنید ، نتایج مثبتی از آموزش کوچینگ فردی به دست نخواهید آورد. به همین علت توصیه می شود قبل از رزرو جلسه حتما یک مشاوره تلفنی رایگان با مربی باشید. به این ترتیب می توانید قبل از اینکه زمان و پول خود را بیهوده هدر دهید، از اینکه با مربی و روند آموزش های او موافق هستید، مطمئن شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.