کوچینگ در سازمانها، وظایف مربی توسعه سازمانی

چرا به کوچینگ در سازمانها نیاز دارید؟

مدیران وظایف زیادی برای مدیریت سازمان ها برعهده دارند. نتایج یک نظرسنجی که در سال 2020 توسط انجمن مدیریت منابع انسانی انجام شد نشان داد که 84 درصد از کارکنان سازمان های آمریکایی معتقدند که مدیران غیر حرفه ای، استرس غیرضروری به آنها حین کار می کنند. علاوه بر این، همان مطالعه نشان داد که 50٪ از کارکنان معتقد بودند که اگر مدیرشان از روش کوچینگ در سازمانها، استفاده می کرد، عملکرد آنها بهبود می یافت.

با توجه به نقش محوری مدیران در موفقیت سازمان، مهم است که اطمینان حاصل شود آنها جزو اولین کسانی هستند که در در دوره های کوچینگ توسعه سازمانی شرکت می کنند.

اگر شما نیز مدیر یک سازمان دولتی یا خصوص هستید مطمئن باشید که می‌توانید با شرکت در دوره کوچینگ توسعه سازمانی دکتر پرستو اسلامی کوچ، دستاوردهای قابل توجهی در جهت بهبود کارایی، برابری و توانمندی در سازمان خود داشته باشید.

از مهمترین مزایای کوچینگ در سازمانها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

کوچینگ در سازمانها به مدیران کمک می کند تعیین کنند که چگونه موفقیت های سازمان را بسنجند

مربیان توسعه سازمانی، روش های علمی و استراتژی های مناسب برای ارزیابی موفقیت را به مدیران آموزش می دهند. با جمع‌آوری داده‌ها قبل، در حین و بعد از اجرای برنامه های هدفمند، متوجه خواهید شد که آیا با موفقیت فرهنگ کوچینگ توسعه سازمانی را در سازمان خود ایجاد کرده اید یا خیر. مهمتر از آن، قبل از اینکه به کارگیری روش های کوچینگ در سازمانها را شروع کنید، می دانید که سازمان شما با اولویت های خود هماهنگ است و برنامه خود را به گونه ای طراحی کرده اید که شما را برای رسیدن به اهداف تان مجهز کند.

 

کوچ حرفه ای در تنظیم KPI های خاص به مدیران سازمان ها کمک می کند

تنظیم و اندازه گیری KPI ها می تواند به شما کمک کند اثربخشی روش های کوچینگ در سازمانها را ارزیابی کنید. کوچ حرفه ای می تواند به شما در اندازه گیری نتایج بدست آمده مانند حفظ و بهره وری کارکنان، کیفیت خدمات یا محصولات و صرفه جویی در هزینه ها کمک کنند. مطمئن شوید که KPI های شما به اندازه کافی مشخص هستند که هیچ ابهامی از سوی شرکت کنندگان در نظرسنجی وجود نداشته باشد.

یک رویکرد بهتر ممکن است شناسایی مهارت های جدید مورد نیاز و مرتبط به عنوان KPI باشد. در این مورد، می‌توانید از شرکت‌کنندگان بخواهید که با عبارت کاملا موافق، موافق، مخالف یا کاملاً مخالف نظر خود را درباره جمله زیر بیان کنند:

کوچینگ در سازمانها به من امکان داد تا مهارت‌های جدیدی را تقویت کنم که با شغلم مرتبط است.

کوچینگ در سازمانها به تعیین یک جدول زمانی مشخص به مدیران کمک می کند

ایده خوبی است که برنامه ای تهیه کنید تا شرکت کنندگان بدانند چه انتظاری باید از کوچینگ توسعه سازمانی داشته باشند و بنابراین می توانید برای ارزیابی فعالیت های انجام شده در آینده برنامه ریزی کرده و زمانی را برای ارزیابی و بازبینی KPIهای خاص تعیین کنید.

با کمک کوچ حرفه ای می توانید رویکردی مبتنی بر شواهد را در پیش بگیرید که نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

 

با راهنمایی کوچ توسعه سازمانی می توان روابط بهتری بین کارکنان سازمان ایجاد کرد

روابط سازنده، یک جزء حیاتی برای موفقیت و توسعه هر سازمانی است زیرا به حفظ و بهبود عملکرد کارکنان کمک می کند. طبق گزارش Blueboard در سال 2022 ، در حالی که 85٪ از متخصصان منابع انسانی معتقدند ارتباط کارکنان برای موفقیت سازمان ها بسیار مهم است، فقط 38٪ از کارمندان معتقدند که سازمان شان به آنها کمک می کند تا روابط معتبری با همکاران و مدیران ایجاد کنند. برای مدیران منابع انسانی، از بین بردن این شکاف و ایجاد اتحاد بیشتر در بین تیم ها ضروری است.

اینجاست که کوچینگ در سازمانها می تواند به مدیران کمک کند. یکی از بزرگترین مزایای کوچینگ توسعه سازمانی به گفته دکتر پرستو اسلامی کوچ، این است که ارتباطات بین افراد را مستحکم می کند. هنگامی که روش های کوچینگ را در سازمان خود اجرا می کنید، افراد شما روابط قابل اعتماد و سازنده ای ایجاد می کنند که تأثیرات مثبتی در سراسر سازمان شما دارد و باعث مشارکت کارکنان می شود.

این مزیت کاملا ملموس است و بر اساس مطالعه سال 2020 گالوپ، کوچینگ در سازمانها ، اعتماد و تعامل بیشتری بین کارمندان ایجاد کرده و تا 23 درصد سود سازمان را افزایش می دهد.

 

چطور بهترین کوچ توسعه سازمانی را استخدام کنیم؟

برای بهره مندی کامل از روش های کوچینگ در سازمانها، تیم شما به یک کوچ حرفه ای نیاز دارد تا آنها را راهنمایی کند. بنابراین باید یک مربی باتجربه و متخصص بیابید که برای شما مفید باشد و به افراد در تمام سطوح سازمانتان کمک کند تا مهارت‌هایی را که برای موفقیت نیاز دارند، در خوشان تقویت کنند.

شما باید مربیانی را که دارای تجربیات کاری در زمینه های مرتبط با فعالیت سازمان شما هستند، اولویت بندی کنید. همچنین اگر کارمندان شما این فرصت را داشته باشند که با کوچ حرفه ای به زبانی که با آن احساس راحتی می کنند و در زمانی که بهترین تاثیر را برای برنامه کاری آنها دارد، صحبت کنند، نتیجه کوچینگ در سازمانها، ایده آل است.

اختصاص چنین زمانی می‌تواند برای مدیران منابع انسانی کار دشواری باشد، به همین دلیل است که همکاری با یک کوچ باتجربه می‌تواند وظایف سنگین را از دوش مدیر بردارد.

 

با شرکت در جلسات کوچینگ توسعه سازمانی دکتر پرستو اسلامی کوچ، پیشرفت کسب و کارتان را تضمین کنید

اکنون که می توانید با اطمینان به این سوال پاسخ دهید: “مزایای کوچینگ در سازمانها چیست؟” و ایده بهتری در مورد اینکه چگونه می توانید این روش را در سازمان خود پیاده سازی کنید، دارید، وقت آن رسیده است که شروع کنید.

کوچینگ توسعه سازمانی توسط دکتر اسلامی می تواند برای همه کارمندان، از مدیران اجرایی گرفته تا افرادی که در مراحل اولیه شروع کار هستند، مفید باشد. هنگامی که سازمان شما فرهنگ کوچینگ در سازمانها را توسعه می دهد، مدیران حمایت مورد نیاز خود را دریافت می کنند در حالی که کارکنان می توانند مهارت هایی را توسعه دهند که به آنها کمک می کند تا در کار خود پیشرفت کرده و مهارت بیشتری کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.