دوره کوچینگ کودکان

چه مهارت هایی در دوره کوچینگ کودکان آموزش داده می شود؟

دوره کوچینگ کودکان ، می تواند آنها را با مجموعه‌ای از مهارت‌های ذهنی توانمند کند که می‌توانند در دوران کودکی، نوجوانی و تا پایان عمر از آنها استفاده کنند.

به عنوان یک پدر و مادر آینده نگر حتما می دانید که فرزندتان به الگوی مثبتی در زندگی خود نیاز دارد تا با الهام گرفتن از او به موفقیت دست یابد.

دوره کوچینگ کودکان موجب می شود عزت نفس آنها بهبود یافته و بتوانند تصمیمات بهتری در زندگی بگیرند. جلسات کوچینگ برای دانش آموزان پیش دبستانی و دبستانی کاملا گفتگو محور نیست. در این جلسات کوچ ممکن از طریق بازی کردن، خواندن کتاب یا آموزش های گروهی، مفاهیمی را به کودک منتقل کند که فقط با گفتگوی مستقیم امکان پذیر نیست.

در واقع، همه ما باید در سنین پایین‌تر به کودکان کمک کنیم تا مهارت‌های ذهنی خود را برای انعطاف‌پذیری در جامعه، اعتماد به نفس بیشتر و خود مدیریتی توسعه دهند تا بتوانند فراز و نشیب‌های رشد کردن و بزرگ شدن در جامعه را تحمل کرده و پیشرفت کنند.

لایف کوچینگ کودکان بخشی از برنامه سلامت روان آنها است که بسیاری از آن آگاه نیستند!

 

تجربیات دکتر پرستو اسلامی کوچ از دوره کوچینگ کودکان

به گفته دکتر اسلامی مربیگری زندگی کودک بر جنبه سلامت روان تمرکز دارد و مهارت‌های ذهنی، این سلامت روان هستند که کودکان می‌توانند این مهارت‌ها را در سنین پایین بیاموزند!

به عنوان مثال، در یکی از دوره های کوچینگ کودکان، من با کودکی 10 ساله سر و کار داشتم که در کنترل احساساتش مشکل داشت – به خصوص عصبانیت و خشم . معلمان می گفتند که او در مدرسه افسرده به نظر می رسد و از سایر کودکان فاصله می گیرد. او اغلب با دوستانش دعوا می کرد و مادرش را به شدت از رفتار پسرش ناراحت بود و نمی دانست چطور باید با او رفتار کند. والدین این کودک استرس داشتند، احساساتی بودند و خانواده در شرایط سختی قرار داشت.

زمانیکه برای اولین جلسه در دوره کوچینگ کودکان، به من مراجعه کردند، متوجه شدم که می توانم با آموزش های کتاب “ذهن شما چگونه دنیای شما را شکل می دهد و چه کاری می توانید برای شکل دادن به ذهن خود انجام دهید” تغییراتی در رفتار این کودک ایجاد کنم.

دکتر اسلامی کوچ ادامه داد: «پس از چند هفته کار با هم، این کودک 10 ساله تقریباً به یک فرد کاملاً جدید تبدیل شده بود. او شادتر و با اعتماد به نفس تر شده و افکار مثبتی در مورد خودش ابراز می کرد.»

در جلسه آخر دوره کوچینگ کودکان از او خواستم که آنچه را که فکر می کند از زمانی که با هم گذراندیم یاد گرفته را در چند جمله بنویسد و زمانیکه او توانست به زیبایی احساسات خود را با چند جمله زیر منعکس کند واقعا شگفت زده شدم:

: “من حالا می دانم که کنترل احساساتم دست خودم است نه کس دیگری. این باعث می شود که احساس کنم بر خودم مسلط هستم. اینکه چگونه با خودم صحبت کنم و در مورد خودم فکر کنم به خودم بستگی دارد. اگر درباره خودم بد فکر کنم، نسبت به خودم احساس بدی دارم. اگر چیزهای خوبی در مورد خودم فکر کنم، می توانم خشم خودم را تغییر دهم و احساس خوشحالی بیشتری کنم.»

 

چگونه دوره کوچینگ کودکان می تواند به فرزندانمان کمک کند؟

لایف کوچینگ در سنین پایین از کودکان برای ایجاد مهارت های ذهنی خاصی حمایت می کند تا بتوانند در زندگی شان توانمندتر شوند.

دکتر پرستو اسلامی کوچ می گوید: «مهم نیست که چقدر فرزندانمان را دوست داریم یا زمان زیادی را با آنها می گذرانیم، نمی توانیم به آنها عزت نفس بدهیم، نمی توانیم به آنها اعتماد به نفس بدهیم و نمی توانیم در زندگی به آنها موفقیت بدهیم، اما کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که به آنها کمک کنیم تا آن را در خودشان توسعه دهند و این همان چیزی است که دوره کوچینگ کودکان به آنها آموزش می دهد!»

با لایف کوچینگ در سنین پایین، بچه‌ها یاد می‌گیرند که چگونه «فراز و نشیب های» زندگی را مدیریت کنند. آنها دقیقا میدانند که در مواجهه با یک تغییر بزرگ یا مواجهه با یک ناامیدی بزرگ چه کاری باید انجام دهند.

بچه‌ها یاد می‌گیرند که چگونه به عقب برگردند و دوباره روی پای خودشان بایستند، بنابراین می‌توانند در زندگی «هدف خود را دنبال کنند» .

دوره کوچینگ کودکان به بچه ها کمک می کند تا یاد بگیرند که چگونه عزت نفس خود را بر اساس شخصیتی که دارند، نه بر اساس آنچه به دست آورده اند، کسانی که با آنها برخورد دارند یا آنچه انجام می دهند، توسعه دهند. این بدان معنی است که آنها بدون در نظر گرفتن تأثیرات بیرونی، احساس خوبی نسبت به خود دارند.

آموزش زندگی برای کودک به کودکان کمک می کند تا عزت نفس بیشتری داشته باشند و یاد بگیرند که خودشان را باور کنند و با تکیه بر مهارت های خودشان به موفقیت دست یابند.

یک مربی زندگی به بچه ها کمک می کند تا یاد بگیرند که چگونه بدون اضطراب و ترس در مسیر زندگی قدم بردارند، بنابراین آنها می توانند با شجاعت و اطمینان به رویاهای خود برسند.

دوره کوچینگ کودکان، بچه‌ها یاد می‌گیرند که چگونه برای خودشان فکر کنند و تصمیم‌های خوبی بگیرند، بنابراین می‌توانند در مقابل فشار همسالان – حضوری و مجازی، ایستادگی کنند، شخصیت خودشان را داشته باشند و به ارزش‌های خودشان پایبند باشند.

با یادگیری مهارت‌های خود مدیریتی، بچه‌ها قدرت تفکر فوق العاده ای پیدا می کنند که به آنها کمک می‌کند چشم‌اندازی برای زندگی‌شان ایجاد کنند و به اهدافشان دست یابند.

کوچینگ زندگی برای بچه ها به کودکان کمک می کند تا با هدف زندگی کنند و به اهداف خود برسند.

 

چرا والدین یک کوچ توسعه فردی را برای فرزندان خود استخدام می کنند؟

والدین به دلایل مختلف فرزندانشان را در دوره کوچینگ کودکان ثبت نام می کنند.

برخی از رایج ترین دلایلی که والدین برای بچه ها از مربی زندگی کمک می گیرند عبارتند از:

  • ممکن است تغییری در اعتماد به نفس یا عزت نفس فرزندشان مشاهده کنند . آنها می دانند که کودکشان نیاز به کمک دارد، اما نمی دانند چگونه به او کمک کنند و فرزندشان جلوی چشمانشان در حال افت کردن است.
  • آن‌ها می‌خواهند به فرزندشان کمک کنند در مدرسه یا فعالیت‌های فوق برنامه موفق‌تر شود – ممکن است کودک هدف بزرگی مانند تشکیل تیم ستاره‌ها، برنده شدن در یک مسابقه یا بهبود نمرات خود داشته باشد.
  • ممکن است در خانه در مورد تکالیف، کارهای خانه و سایر مسئولیت ها کشمکش هایی وجود داشته باشد و آنها بخواهند از فرزند خود در رشد مسئولیت پذیری و مهارت های خود مدیریتی حمایت کنند.
  • آنها می بینند که فرزندشان تحت تأثیر همسالان خود قرار می گیرد یا انتخاب های ضعیفی انجام می دهد و می خواهند از فرزندان خود در یادگیری نحوه دفاع از خود، تصمیم گیری های خوب و وفادار ماندن به ارزش های خود حمایت کنند.
  • فرزند آنها در حال گذر از یک تغییر بزرگ است ، مانند نقل مکان، شروع مدرسه جدید، یا طلاق گرفتن از والدین، و آنها می خواهند به فرزندشان کمک کنند تا دوره تغییرات را با موفقیت پشت سر بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.