کوچینگ کسب و کار هدف کوچینگ

کوچینگ کسب و کار چیست و چه تاثیری بر توسعه سازمانی دارد؟

برای زندگی در عصری که فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و کسب و کارها باید همگام با این سرعت عمل کنند، استرس کار روز به روز بیشتر می شود و کارکنان در نتیجه خواسته‌هایی که بر آنها تحمیل می‌شود با استرس، کار خود را ترک می کنند. کوچینگ کسب و کار به سازمان ها در متعادل کردن سودآوری، مدیریت نیروی کار با عملکرد بالا و در عین حال توسعه کارکنان، افزایش تعامل و حمایت از تعادل بین کار و زندگی کارکنان که تحت فشار قرار دارند، کمک می کند.

اطمینان از بهره‌وری با سرعت زیاد و استاندارد بالا گاهی اوقات می‌تواند به نظر سخت بیاید! زیرا رسیدگی به انبوهی از نگرانی‌هایی که امروزه سازمان‌ها با آن مواجه هستند، نیاز به ابزارها و مهارت هایی دارد که مدیران و کارکنان از آن به درستی آگاه نیستند.

 

تاثیر کوچینگ کسب و کار بر توسعه سازمانی

کوچینگ کسب و کار می تواند آموزش های لازم را به بسیاری از سازمان‌ها ارائه دهد که شامل تشخیص راه‌حل های تأثیرگذار و افزایش عملکرد سازمان می شود. 86 درصد از شرکت هایی که روی کوچینگ توسعه سازمانی سرمایه گذاری کرده اند معتقدند که چندین برابر آن سرمایه، درآمدزایی داشته اند.

 

تشخیص استعدادها و منابع بهره وری

اغلب متوجه می‌شویم که کوچینگ توسعه سازمانی زمانی استفاده می‌شود که بین آنچه که مدیران در ابتدا برای انجام آن آموزش دیده‌اند و الزاماتی که در نتیجه یک محیط کاری سریع و در حال تغییر بر آن‌ها اعمال می‌شود، تفاوت وجود دارد. بسیاری از مدیران به دلیل تخصص فنی خود ارتقا می یابند و تصور می شود که این افراد به دلیل مهارت های فنی خود، توانایی مدیریت دارند در صورتیکه مهارت های مدیریتی موثر، به طور کامل نادیده گرفته می شود.

بنابراین هنگامی که آنها به فضای مدیریت انتقال پیدا می کنند، برای مدیریت افراد و شخصیت های مختلف با مشکل مواجه می شوند. در حالی که آنها تصور می کنند عملکرد و تصمیم گیریشان برای کارمندان تشویق‌کننده و انگیزه‌ بخش و برای کسب‌وکار مفید هستند، عدم به کارگیری راهکارهای مناسب می‌تواند منجر به کاهش تعامل، بهره‌وری ضعیف و گردش مالی کم سازمان شود.

کوچینگ کسب و کار با شکوفایی استعدادها و منابع بهره‌وری، پتانسیل مدیر را به حداکثر می‌رساند و از آنجایی که فرآیندی نتیجه‌گرا است، عملکرد بالایی را به همراه دارد.

 

ایجاد تغییرات رفتاری و فرهنگی

از آنجایی که کوچینگ توسعه سازمانی بر چالش‌های حرفه‌ای و مهارت‌های تجاری تمرکز می‌کند، معمولاً آموزش هایی که به مدیران و رهبران داده می‌شود، می‌تواند با ایجاد فرهنگ سازمانی، بهبود خلاقیت در حل مسئله و همچنین افزایش عملکرد سازمانی و ایجاد بازگشت سرمایه، موجب تغییر رفتاری و فرهنگی در سازمان‌ها شود.

 

پرورش نیروی کار توانمند با کوچینگ کسب و کار

برای گرفتن نتایج موفق از کوچینگ کسب و کار باید اعتماد و احترام متقابل بین هر دو طرف وجود داشته باشد. کوچینگ مدیران و کارکنان را تشویق می کند تا مربی توانمندی شوند و بتوانند چالش ها را خودشان بعد از پایان جلسات کوچینگ توسعه سازمانی مدیریت کنند.

داشتن فضایی محرمانه و قابل اعتماد با یک مربی واجد شرایط و با تجربه به افراد این امکان را می‌دهد تا مدیران، تجربیات را زیر سوال ببرند، به نتیجه‌گیری برسند و اهداف خود را تعیین کنند، این فرایند که به گفته دکتر پرستو اسلامی کوچ “مشارکت استراتژیک” نامیده می شود، مدیران را تشویق می‌کند تا راه‌حل‌گرا شده، تفکر استراتژیک را ارتقا دهند و رویکرد هایی که در جلسات کوچینگ کسب و کار آموزش دیده اند را برای تیم‌های خود به کار گیرند. یکی از مهمترین مزایای کوچینگ توسعه سازمانی، بهبود در روابط و مهارت های ارتباطی است.

 

هوش تجاری و خودآگاهی

داشتن مدیرانی که دارای زیرکی در تجارت باشند و اهمیت خودآگاهی و هوش هیجانی در محیط کار را درک کنند، می تواند استرس های شغلی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد که در نهایت بر بهره وری و نتیجه سازمان تأثیر می گذارد. علاوه بر این، توسعه مهارت‌های تجاری یک مدیر به آنها امکان الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه در تیم‌های خود را می‌دهد که تأثیر مثبتی بر سازمان‌ها خواهد داشت و فرهنگ سازمانی بالا را ایجاد کرده و از اهداف سازمان حمایت می‌کند.

جلسات کوچینگ توسعه سازمانی به گونه ای طراحی شده که دقیقاً نیازهای شما را برآورده کند. تفاوتی ندارد که نیاز به ایجاد بهترین استراتژی برای کسب درآمد بیشتر داشته باشید یا به دنبال راه‌های مناسب برای پرورش کارکنان خود بگردید، پشتیبانی کوچ حرفه ای به این معنی است که دیگر نگران نحوه رسیدن به اهداف سازمان خود نخواهد بود.

 

مشاوره حقوق و استخدام

اگر در زمینه استخدام افراد متخصص یا تعیین حقوق کارکنان جدید به چالش برخورده اید، می توانید از آموزش های کوچینگ توسعه سازمانی در زمینه منابع انسانی موجود استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید تمام یا بخشی از منابع انسانی خود را برون سپاری کنید، می توانید با آموزش های کوچینگ توسعه سازمانی کنترل آن را بر عهده بگیرید. همین امر در مورد یادگیری و توسعه نیز صدق می کند. و هنگامی که با مشکلات – شخصی یا پرسنلی – مواجه می شوید، می توانید آنها را به سرعت و به طور موثر با آموزش های کوچینگ حل کنید.

 

یادگیری و توسعه مهارت های کوچینگ کسب و کار

یادگیری و توسعه مهارت ها از طریق آموزش های کوچینگ توسعه سازمانی می‌تواند به افراد شما کمک کند تا از طریق ارائه آموزش‌ها و پشتیبانی‌های لازم که به‌طور خاص برای کسب‌وکار شما تنظیم شده، به بهترین شکل به اهداف سازمانی خود برسید.

 

دکتر پرستو اسلامی کوچ چگونه به شما کمک می کند؟

جلسات مربیگری دکتر پرستو اسلامی کوچ در زمینه کوچینگ توسعه سازمانی روی مشارکت افراد و سازمان ها برای غلبه بر چالش های موجود و پیدا کردن راه حل های موثر متمرکز است.

به گفته دکتر اسلامی، کوچ حرفه ای می داند که روابط قوی، بینش های عمیق تری ایجاد می کند، بنابراین در جلسات کوچینگ همیشه روی درک آنچه باعث می شود شما و کسب و کارتان به حداکثر موفقیت برسید، وقت گذاشته می شود.

برای اطلاع از نحوه برگزاری جلسات کوچینگ کسب و کار و توسعه سازمانی با ما تماس بگیرید.

 

https://www.buzzacott.co.uk/insights/what-are-the-benefits-of-coaching-to-the-organisation

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.