کوچینگ تحصیلی

مزایای کوچینگ تحصیلی در توسعه فردی

شرکت در جلسات کوچینگ تحصیلی برای پیشرفت در یادگیری بسیار موثر است. این جلسات می توانند حتی در طراحی مجدد سیستم های آموزشی در یک مدرسه یا دانشگاه نیز مفید واقع شوند و مزایای قابل توجه و گسترده ای را به مدیران، دانش آموزان و دانشجویان ارائه دهند. به زبان ساده، جلسات کوچینگ اموزشی، گفتگو محور است و به ایجاد فرصت هایی برای گفتگوی دو طرفه مثبت و متمرکز بر راه حل ها کمک می کند.

از مهمترین مزایای مربیگری تحصیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

کوچینگ تحصیلی، حس مسئولیت پذیری را افزایش می دهد

برنامه ریزی تحصیلی، اجرای برنامه ها برای بهبود محیط آموزشی، نوآوری در برنامه های درسی و تغییر در نحوه آموزش، همگی نیازمند همکاری و اعتماد بین تصمیم گیرندگان است. کوچینگ تحصیلی برای تمام محیط های آموزشی، به ویژه در حال حاضر، ضروری است زیرا چارچوبی را برای تحقق این امر ایجاد می کند. مربی می تواند به به ارتقای سطح فرهنگی دانش آموزان و دانشجویان که از آنها انتظار می رود در نقش خود رشد کنند، کمک نماید. مطمئنا این درک ضمنی بین همه مدیران، معلمین و دانش آموزان وجود دارد که آنها پاسخ یا راه حل همه مشکلات را نمی دانند اما به کوچ حرفه ای اعتماد دارند که می تواند تغییر مثبتی را در آنها ایجاد کند تا مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند و برای پیشرفت تحصیلی با یکدیگر همکاری کنند.

 

به اساتید و معلمین روش های بهتر برای پیاده سازی سیستم های آموزشی نوین را یاد می دهد

نقش مدیر الهام بخشیدن به همه معلمین و دانش آموزان برای دستیابی به اهداف آموزشی است که با نتایج مثبت برای همه همراه باشد. مدیران مدارس باید مهارت‌های تأثیرگذاری برای برقراری ارتباط با دیدگاه های نسل جدید و ایجاد یک رابطه الهام بخش با آنها داشته باشند تا آموزش و یادگیری، نوآوری در برنامه درسی و رفاه و انگیزه در آنها ایجاد شود. تعیین اولویت ها و اجرای موفق برنامه ها مستلزم همکاری افراد با استعداد است. آنها باید با هم همکاری کنند تا دیگران را در ایجاد تغییر توانمند سازند.

در سیستم آموزشی نوین، معلمین و دانش آموزان برای رسیدن به اهداف دوجانبه بر روی تغییرات مثبت، نوآوری و مسئولیت پذیری تمرکز کنند. کوچینگ تحصیلی طی مکالمات قدرتمند این ویژگی ها را در آنها تقویت می‌کنند تا با موفقیت با یکدیگر همکاری کنند. ایجاد یک فرهنگ اموزشی مشترک تأثیر قابل توجهی بر نحوه همکاری دوجانبه، برقراری ارتباط و الهام بخشیدن به تغییرات دارد.

 

کوچینگ تحصیلی به ایجاد فرهنگ همکاری و تفکر کمک می کند

کوچ آموزشی، اعتماد و اطمینان را به دو طرف القا کرده و فضایی را فراهم می‌کند تا از طریق جلسات آموزشی، مراحل آموزش حرفه‌ای ساختاریافته را مطرح کرده و فرصتی ایجاد کند تا معلمین و دانش آموزان توانایی خود را برای ایجاد تغییرات، ریسک‌پذیری و یافتن راه‌حل‌های نوین تقویت کنند و برای دستیابی به موفقیت هایی حتی فراتر از پتانسیل خود ادامه دهند. جلسات کوچینگ تحصیلی اساتید و دانشجویان را به سمت نتایج استثنایی در برنامه‌های درسی، آموزش، یادگیری و رفاه هدایت می کند.

 

چگونه کوچینگ تحصیلی بر یادگیری و تدریس تأثیر می گذارد؟

بدون شک کوچینگ تحصیلی یک دوره آموزشی موثر است که از یک طرف به معلمان مهارت‌های مرتبط با تدریس مانند تکنیک‌های آموزشی نوین، دقیق و موثر را یاد داده و از طرف دیگر، به دانش آموزان، مهارت‌های گوش دادن و خلاقیت برای یافتن راه‌حل‌ها، پذیرش چالش و دستیابی به سطح بالایی از خودباوری را یاد می دهد. یک مربی به آنها کمک می کند تا تمرین کنندگان بهتری باشند.

معلمانی که در دوره کوچینگ تحصیلی شرکت می کنند، طبیعتاً خودآگاهی را در زبان آموزان خود بالا می برند. آنها به ایجاد تفکر و استقلال برای حل مشکلات کمک کرده و به طور مشترک با دانش آموزان کار می کنند و اشتباهات را به عنوان یک‌ فاکتور ضروری برای یادگیری می پذیرند.

کوچینگ تحصیلی، فرهنگی را ایجاد می کند که در آن معلمان و دانش آموزان با یکدیگر در محیط یادگیری حرفه ای همکاری می کنند تا آموزش و تمرین را به اشتراک گذاشته و از یکدیگر یاد بگیرند.

کوچ حرفه ای، به معلمان و دانش آموزان یاد می دهد تا ایده ها را با دیگران به اشتراک بگذارند و در مورد نقاط قوت خود صحبت کنند و آنچه باید انجام دهند تا به پیشرفت و رشد در نقش خود ادامه دهند.

کوچ حرفه ای، مربیان را به سمت آموزش و یادگیری هدفمند هدایت کرده و به آنها آموزش می دهد تا بیاموزند چگونه می توانند الهام بخش دانش آموزان جدید باشند.

 

مزایای جلسات کوچینگ دکتر پرستو اسلامی کوج برای مدرسه یا دانشگاه شما چیست؟

کوچینگ تحصیلی می تواند وضوح و جهت را برای تیم رهبری تسهیل کند تا با اطمینان به آنها تفویض اختیار کند.

کوچینگ رهبران را الهام می بخشد تا فرهنگی را ایجاد کنند که کارکنان را برای ارائه برتری انگیزه و به چالش بکشد.

کوچینگ ابزاری عالی برای استفاده به عنوان بخشی از فرآیند ارزیابی و خوداندیشی است.

کوچینگ یک فرهنگ اعتماد ایجاد می کند که در آن افراد قدرت پیدا کردن راه حل های خود را دارند

کوچینگ تحصیلی، روشی مثبت برای مقابله با سوالات دشوار یا مسائلی که والدین یا سایر ذینفعان ممکن است مطرح کنند فراهم می کند.

مربیان عزت نفس و رفاه را هم برای کارکنان و هم برای یادگیرندگانی که برای کنترل اهداف و تفکر خود احساس قدرت می کنند

کوچینگ فرصت هایی را برای یادگیری و خلاقیت بیشتر در کلاس ایجاد می کند.

کوچینگ فرصت هایی را برای کارکنان فراهم می کند تا تمرینات خود را به اشتراک بگذارند، چیزهای جدید را امتحان کنند، از اشتباهات درس بگیرند و فرهنگ یادگیری قدرتمندی ایجاد کنند.

اگر می خواهید فرهنگ های یادگیری بیشتر بیاموزید و مطمئن شوید که شیوه آموزشی دارید که آینده ای واقعی در قرن 21 را برای همه یادگیرندگان و کارکنان ارائه می دهدمی توانید از جلسات کوچینگ تحصیلی دکتر پرستو اسلامی کوچ بهره بگیرید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.