کارگاه توسعه مهارتهای فردی

در کارگاه کوچینگ توسعه فردی چه مهارتهایی را فرا می گیرید؟

مهارت ها نوعی سرمایه در دنیای کار هستند. هرچه مهارت های بیشتری داشته باشید، به عنوان یک کارمند یا مدیر ارزشمندتر خواهید بود. در کارگاه توسعه مهارتهای فردی می توانید مهارت های عمومی را بیاموزید که به شما کمک می کند با فعالیت در مشاغل ایده آل خود، درآمد بیشتری به دست آورید.

متأسفانه، بسیاری از افراد فقط به کسب مهارتهای ضروری که برای حوزه تخصصی آنها مفید است، اکتفا می کنند، برای مثال، یک طراح سایت ممکن است تکنیک‌هایی را برای برنامه نویسی به چند زبان مختلف بیاموزد. البته که یادگیری این مهارت ها مفید است، زیرا باعث می‌شود برای فعالیت در شغل تان مثمرثمر باشید، اما برخی مهارت‌های عمومی نیز وجود دارد که یادگیری آنها بسیار مهم‌تر هستند.

در ادامه هفت مهارت مهم که در کارگاه توسعه مهارتهای فردی توسط دکتر پرستو اسلامی کوچ آموزش داده می شود تا هر فردی در هر موقعیتی بتواند بهتر از همتایان خود عمل کند را با هم مرور می کنیم:

 

1. آموزش ارتباط موثر در جلسات کوچینگ توسعه فردی

مهم نیست که چه کسی هستید، کجا کار می کنید، یا در چه رشته ای مشغول هستید، برقراری ارتباط موثر، عامل مهمی در موفقیت نهایی شما خواهد بود. ارتباط موثر ممکن است انتقال اطلاعات به مشتری، برقراری ارتباط با مدیر، همکار یا هم اتاقی هایتان باشد.

نوع روابط نیز متفاوت است و می تواند تلفنی کتبی یا رو در رو باشد. در دنیای امروز، اشکال ارتباطی عملا بی حد و حصر هستند، اما مهارت های اصلی که مسئول تضمین موفقیت در برقراری ارتباط موثر می باشند، یکسان است.

در کارگاه توسعه مهارتهای فردی یاد می گیرید آنچه را که می خواهید به طور مختصر، دقیق و مناسب بیان کنید و سعی کنید با انتخاب کلمات و زبان بدن مناسب، انتقال پیام های خود را به حداکثر برسانید.

 

2. آموزش سازمان دهی و مدیریت در کارگاه توسعه مهارتهای فردی

کوچینگ توسعه سازمانی به شما کمک می کند تا مسئولیت های پیش روی خود را بهتر انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که آنها به درستی اجرا می شوند. سازماندهی در توسعه فردی به این معنی است که به موقع به سر کار برسید،  وظایف خود را به طور موثر اولویت بندی کنید، به دنبال راه حل های پیشگیرانه برای مشکلات، قبل از اینکه حتی به مشکل تبدیل شوند، باشید.

مهارت های مدیریتی نیز در هر موقعیتی مفید است، حتی زمانی که مستقیماً افراد دیگر را مدیریت نمی کنید. به عنوان مثال، شما قادر خواهید بود درآمد خود را بهتر مدیریت کنید، زمان خود را بهتر مدیریت کنید و حجم کاری خود را بهتر مدیریت کنید. بدون مهارت های سازماندهی و مدیریتی، حتی تواناترین کارگران نیز اغلب عقب می مانند یا مرتکب اشتباهات اساسی می شوند.

 

3. یادگیری مهارت مذاکره در جلسات کوچینگ توسعه فردی

مذاکره، به عنوان یک مهارت، از دو توانمندی متقاعدسازی و اطمینان حاصل می شود. تقریباً در هر موقعیتی می‌توانید از این مهارت به نفع خود استفاده کنید و داشتن آن در طول فرآیند مصاحبه شغلی همچنین می‌تواند بهترین موقعیت ممکن را برای شما تضمین کند. برای مثال، اگر یا اعتماد به نفس بالا مذاکره کنید، می‌توانید حقوق بالاتر یا مزایای رقابتی بیشتری دریافت کنید. در زمینه یک شغل، می‌توانید از مهارت‌های مذاکره برای اهداف واضحی مانند جذب مشتریان جدید یا انجام معاملات با شرکای بالقوه استفاده کنید، این مهارت در دریافت کمک لحظه آخری، مقابله با مقاومت احتمالی و کاهش کل هزینه‌های عملیات نیز مفید است.

 

4. آموزش تفکر انتقادی در کارگاه توسعه مهارتهای فردی

تفکر انتقادی فرآیندی از حل مسئله است که به شما امکان می دهد ضعف ها یا نقاط خطای احتمالی را در یک محیط مشخص پیدا کرده و به آنها رسیدگی کنید.

آموزش تفکر انتقادی در کارگاه توسعه مهارتهای فردی راه ‌حل‌های خلاقانه‌تر برای مشکلات احتمالی، ارزیابی سریع‌تر موقعیت‌های نامناسب، و تشخیص راه حل بهتر در سیستم‌های بزرگ را امکان‌پذیر می‌کند و کاربردهای آن عملا بی‌نهایت است. افرادی که مهارت تفکر انتقادی را دارند قادر به تصدیق، تجزیه و تحلیل و حل مشکلات هستند بدون اینکه از سایرین کمک چندانی بگیرند.

 

5. یادگیری مهارت کار تیمی و تفویض اختیار در جلسات کوچینگ توسعه فردی

در هر کاری مشورت و همکاری با سایرین می تکاند ننایج بهتری به همراه داشته باشد. بنابراین، یادگیری مهارت های کار تیمی می تواند در توسعه فردی شما مفید باشد.

وقتی برای اولین بار شروع به کار می کنید، ممکن است به معنای کار با سرپرستان و تعدادی از همسالانتان باشد، اما در آینده، می تواند به معنای واگذاری کار به زیردستان باشد. دانستن اینکه چگونه با دیگران به طور موثر کار کنید و چگونه نقاط قوت افراد را تشخیص دهید، یک مهارت کلیدی برای موفقیت در این زمینه است. هرچه بهتر بدانید که چگونه در یک تیم کار کنید، بهتر می‌توانید کار را مدیریت کنید. بدون مهارت های کار گروهی، در نهایت سرعت عملیات را کاهش خواهید داد.

 

6. آموزش تحقیق و تحلیل در کارگاه توسعه مهارتهای فردی

مهارت های تحقیق و تجزیه و تحلیل تقریباً برای هر موقعیت کاربردی است. بازاریابان برای اثربخشی احتمالی باید کمپین های خود را تجزیه و تحلیل کنند . فروشندگان نیاز به تحقیق و تجزیه و تحلیل لید های بالقوه خود دارند. مهندسان نیاز به تحقیق و تجزیه و تحلیل فناوری های جدید بالقوه دارند. حتی دستیاران نیاز به تحقیق و تجزیه و تحلیل برنامه های مختلف سفر دارند. توانایی یافتن سریع اطلاعات، بررسی آن اطلاعات و تشخیص الگوهای کلیدی عملاً برای هر کارکرد شغلی ضروری است.

 

7. تقویت اعتماد به نفس در کارگاه توسعه مهارتهای فردی

اعتماد به نفس ممکن است یک خصوصیت فردی به نظر برسد، اما در کارگاه توسعه مهارتهای فردی دکتر پرستو اسلامی کوچ می توان آن را درست مانند یک مهارت به دست آورد، تقویت کرد و توسعه داد. شما می توانید با تمرین محض، اعتماد به نفس خود را در برخی زمینه ها افزایش دهید. هر چه بیشتر کاری را انجام دهید، در انجام آن اطمینان بیشتری خواهید داشت. در سایر زمینه ها، اعتماد به نفس می تواند محصول عادات تمرین شده شما باشد. به عنوان مثال، اگر روی بهبود زبان بدن، بهبود قدرت بیان و داشتن افکار مثبت کار کنید، طبیعتاً فردی با اعتماد به نفس خواهید بود و در کارهای منظم خود احساس اطمینان بیشتری خواهید کرد . اعتماد به نفس باعث احترام بیشتر، دقت بیشتر و کارایی بیشتر در همه جا می شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.