کوچینگ کسب و کار هدف کوچینگ

هدف از کوچینگ توسعه سازمانی چیست؟

هدف کوچینگ توسعه سازمانی ایجاد یک رابطه مشترک بین مدیر سازمان و کوچ حرفه ای برای توسعه استراتژیک و دستیابی به موفقیت بیشتر است. نقش یک مربی همانطور که دکتر پرستو اسلامی کوچ بیان می کند، این است که به شما کمک کند چشم اندازی برای سازمان خود طراحی کنید که با ارزش های شما و اهدافی که برای سازمان خود دارید، هماهنگ باشد. با تعیین این چشم انداز، کوچ می تواند راهنمایی، پشتیبانی و مسئولیت پذیری لازم برای تعیین اهداف و حرکت در جهت رسیدن به آنها را به شما ارائه داده و به شما این امکان را بدهد که سازمان خود را از جایی که هست به جایی که می خواهید، ببرید .

 

هدف کوچینگ توسعه سازمانی

هدف کوچینگ توسعه سازمانی کمک به مدیران سازمان است تا خود را با رویکرد منحصر به فرد و اثبات شده ای که پیشرفت سازمان را تضمین می کند تغییر دهند. کوچ حرفه ای می داند که چه راهکاری برای موفقیت سازمان شما لازم است: یک مشارکت قابل اعتماد و یک نقشه راه استراتژیک که روی سیستماتیک کردن هر حوزه از تجارت شما تاثیرگذار است.

 

نتایج کوچینگ سازمانی چیست؟

طبق تجربه دکتر پرستو اسلامی کوچ، می توانید کوچینگ انتظار داشته باشید:

 

یک مشارکت قابل اعتماد بین تمام اعضای سازمان برقرار کند

مهمترین هدف کوچینگ توسعه سازمانی بررسی و تجزیه و تحلیل وضعیت سازمان شما و کشف نقاطی است که راکد مانده و نیاز به توسعه و پیشرفت دارد. کوچ باید بتواند علت اصلی راکد ماندن هر مسئله ای را بیابد و سوالات درست را در لحظات مناسب بپرسد. کاری که فقط در صورت داشتن آموزش و تجربه می تواند انجام دهد. یک مربی توسعه سازمانی حرفه ای شجاعت این را دارد که با شما صادق باشد: آنها می‌دانند که شما باید حقیقت را بشنوید (حتی اگر کمی تلخ باشد). دانستن حقایق موجب می شود قبل از اینکه وارد عمل شوید، مکث کنید و فکر کنید.

هدف کوچینگ سازمانی این است که به شما کمک کند مدیر بهتری باشید و بتوانید با آموزش های کوچینگ مهارت های لازم را برای مدیریت سازمان کسب کرده و روشی را به کار بگیرید که سازمان شما شروع به تثبیت، رشد و نزدیک شدن به چشم انداز تعیین شده کند. شما تاثیر آن را در نحوه حضور کارکنان خود در محل کار، در حفظ مشتری و نحوه تغییر کارتان در سازمان خواهید دید .

 

یک نقشه راه روشن برای رسیدن به موفقیت سازمان شما تعیین کند

همانطور که اشاره کردیم هدف کوچینگ توسعه سازمانی ایجاد یک سازمان موفق با رسیدن به اهدافش است . برای انجام این کار، به یک برنامه ساختاریافته نیاز دارید که مرحله به مرحله آن را دنبال کنید . کوچ برنامه ای برای چگونگی کمک به شما در ایجاد هر یک از سیستم ها و استراتژی هایی که شما و سازمانتان نیاز دارید ارائه می دهد و حتی ترتیبی که باید آنها را توسعه دهید برای شما مشخص می کند. با کمک راهنمایی های کوچینگ توسعه سازمانی می توانید شکاف های مهمی که در سیستم مدیریتی خود دارید پر کنید. یک کوچ حرفه ای یک برنامه و نقشه تضمین شده دارد که به آن پایبند است و آماده اجرای آن می باشد.

در کوچینگ سازمانی، معیارهایی نیز برای ارزیابی رسیدن به اهداف تعیین شده وجود دارد. این معیارها توسط کوچ و با کمک مدیر سازمان تعیین می شود. در هر جلسه کوچینگ، مربی میزان پیشرفت در رسیدن به اهداف سازمان را با بررسی این معیارها مشخص می کند. اگر ارزیابی ها نشان دهد که پیشرفت به کندی صورت می گیرد، راه حل های عملی برای تسریع این روند توسط کوچ پسشنهاد می شود.

علاوه بر این، هدف کوچینگ توسعه سازمانی این است که به مدیر مهارت هایی را بیاموزد تا بتواند خودش در شرایط بحرانی راه حل های مناسب را تشخیص دهد. بنابراین، پس از اتمام جلسات کوچینگ، مدیر دیگر به کوچ وابسته نیست و می تواند در مسیر درست برای رشد و پیشرفت سازمان خود قدم بردارد.

 

هدف کوچینگ توسعه سازمانی را تمرکز بر توانمندسازی و استقلال سازمان شما قرار دهد

طبق گفته دکتر اسلامی، هدف کوچینگ توسعه سازمانی یاد دادن اصول و مهارت های ضروری به مدیر ساطمان است تا خودش بتواند بهترین تصمیمات را برای رشد و پیشرفت سازمان بگیرد. رویکرد اصلی کوچ به قول ضرب المثل قدیمی این است که به جای ماهی دادن ماهیگیری را به مدیر یاد بدهد.

به این ترتیب، با شرکت در جلسات کوچینگ، به تدریج وابستگی ندیر به کوچ کمتر و کمتر خواهد شد. هدف کوچینگ این است که ابزارهای مناسبی را در اختیار شما قرار دهند تا مسائلی که در تئوری مطرح می شود را در عمل، اجرا کنید، و به شما نشان دهند که چگونه آنچه را که امروز برای انجام آن به کمک کوچ نیاز داشتید، در آینده خودتان انجام دهید.

هدف کوچینگ توسعه سازمانی، آموزش مهارت‌هایی برای تشخیص و تعیین نیازهای بعدی سازمان تان است. مانند هر رابطه حمایتی خوب، کمی پارادوکس وجود دارد: هرچقدر کوچ بیشتر به شما کمک کند، در اینده کمتر به او نیاز خواهید داشت. یک مربی حرفه ای این را می داند و اصرار ندارد که جلسات کوچینگ را بیهوده طولانی تر کند تا مبلغ بیشتری از شما دریافت کند.

 

بهترین کوچ توسعه سازمانی چه ویژگی دارد؟

مهمترین ویژگی کوچ توسعه سازمانی این است که یک مربی قابل اعتماد باشد. کوچ حرفه ای که واقعاً به موفقیت شما و موفقیت سازمان شما اهمیت می دهد، برای ارائه راه حل های منطقی و آموزش مهارت های لازم به شما وقت می گذارد. هدف کوچینگ نیز دقیقا ایجاد یک رابطه دوجانبه برد برد بین کوچ و مدیر سازمان است که هر دو از آن سود می برند.

اگر آماده‌اید ببینید کار با یک کوچ حرفه‌ای توسعه سازمانی چگونه است، یک جلسه کوچینگ رایگان با دکتر اسلامی برنامه‌ریزی کنید تا آن را امتحان کنید.

 

https://www.emyth.com/inside/what-is-business-coaching

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.